maanantai 18. tammikuuta 2016

Ruostesuojauksen suunnitelmat

Hieman saattoi karata Raisu lapasista, mutta seuraavasta paketista on nyt diili tehtynä:

  • Tectyl Longlife -ruostesujaus
  • Tectyl Noise Stopping -äänieristys
  • Ovien ja takatilojen äänieristys butyyli- ja soluvaimennusmatoilla.
Käsittely kestää kuusi työpäivää, joten auto lähtee torstaina viikoksi pajalle. Hinta 2100€ ja saan käsittelyvaiheista kuvat mukaan. Niitä sopii sitten jälkeenpäin ihmetellä. Kyllähän tuo äänieristyksen hinta hieman kirpaisee, mutta tuleepahan homma tehtyä. Täytyy kesällä arpoa jaksanko riipiä penkit irti ja lanata matot myös lattiaan. 

Sain myös musiikit ladattua SD-kortille ja kokeiltua hieman Cantoneita. Niistä on ollut foorumeilla hieman ristiriitaista palautetta, mutta kyllä ne minun korvaani ovat hintansa arvoisia säätöjen jälkeen. Ovien äänieristyksen jälkeen soundi paranee ja uskoisin etuovien elementtien vaihdon riittävän omiin tarpeisiini. Keskiäänen voisi vaihtaa myös, ellei tarvitse purkaa koko kojelautaa. Subbari on melko nolo, mutta en välttämättä jaksa ensimmäisenä kesänä alkaa sitä vaihtamaan. Rintamamiestalossa riittäisi muutakin askarreltavaa :-)

Viikonloppureissulla käytiin Savonmualla, joten kilsoja tuli lähes tuhat mittariin. Ajoasetuksia tuli säädettyä individual-modessa sen verran, että laitoin muun muassa ohjauksen sportille. Tämä paransi tuntumaa huomattavasti. Valoautomatiikka toimii pimeällä matka-ajossa hyvin. Vastaantulijan jälkeen on parin sekunnin viive ennen pitkien kytkeytymistä takaisin päälle, mutta en alkanut itse viikseä rassaamaan. Aika vähällä sitä kuljettaja nykyisillään pääsee. Kaista-avustinta en laittanut päälle, sillä tiessä on paikoin kaistaviivan näköisiä lumirantuja ja entisenä koodaajana en luota riittävästi VAG-konsernin kollegoihin. Kokeillaan sitä sitten kesempänä :-).

ACC:n matka-ajossa käyttämäni "Erittäin pitkä" välimatka näyttää olevan työmatkoilla moottoritiellä kanssa-autoilijoille liikaa, sillä vasemmalla kaistalla jonossa ajaessa porukka tulee oikealta ohi ja jää eteen ajamaan. Täytyy vielä hakea sellaista etäisyyttä, mikä kelpaa myös perusäänestäjille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.